5.8.09

Oltaç Ünsal Anlatıyor

1995 yılı yaz aylarında babam S.Ünsal beni ziyarete gelmişti. New York’tayım. Çok yoğun çalıştığımdan babamla günde bir iki saat anca beraber olabiliyoruz. Ama O, birkaç gün içinde çok sayıda ahbap edinmiş ve çoğu Türk olan dostlarıyla haşır neşir olmuştu.
Birgün taksiyle giderken şoförün Irak’lı veya Ortadoğulu bir Arap olduğunu söyledi (taksilerde dikiz aynasının yanında şoförün kimliği yazılıdır). İsmiyle hitap ederek sohbet etti. Adam Irak’lı idi. Daha sonra bindiğim taksileri kullananın adını okur olmuşumdur…

Sayılı gün ve haftalar geçmiş, babam Türkiye’ye dönmüştü. Bir gün taksi ile yoldayım. Şoförün adı Deniz..?. Selam deyip Türkçe devam ettim. Kendisi İzmir (Urla’dan). Birkaç laftan sonra dedi ki:”Şu ara bir Prof. hemşehrimiz geldi adı Sumru. Adam derya… Bizimkilerle zaman zaman bir araya geliyor. Çok faydalı bilgiler verip Nasihatlerde bulunuyor. Hoşsohbet, çok babacan bir adam. Kendisini çok sevdik. Belki sen de tanımışsındır”… Nutkum tutuldu. “O benim babam” diye haykırmak istedim, ama, “vay be dedim. Ben de tanımak isterdim doğrusu. Helal olsum hemşerimize”…

Sumru Baba:
(Doğrudur. O yıl orada çok vatandaşımızla sohbetlerim oldu. Güzel anılarım var).

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa