27.8.08

bukra işaallah (yarın inşaallah)

Piri Reis Araştırma Gemisi ile Libya'nın başkenti Trablusgarp'a geldik. Liman gemi dolu.İskeleye bordalamak istiyoruz, kıçtankara etmek için bile yer yok dediler. Mecburen açıkta demirledik (alargada kaldık). VHF 16. kanal sürekli açık. Köprü üstündeyiz. Fatih kaptan (Fatih Türküstün), Efe (Prof. Dr. Hüseyin Avni Benli) henüz asistan, ve galiba bir arkadaş daha sohbet ediyoruz. Gecenin 00.2 si. 16. kanaldan bağırtı başladı: "Port control, port control". Çok kısa aralıklarla ve artan heyecan ve yükselen ses ve kırık bir İngilizce'yle "liman kontrol liman kontrol mayday mayday yetişin I am firing". tekrar tekrar, yanıyorum yetişin diye bağırıyor. "Yahu herif yanıyor" dedim. Fatih fırladı, sancak yakasına baktı, döndü iskele yakasına (önce sağ tarafa baktı, sonra sol tarafa), ve yakaladı. 150 m. ötemizdeki bir geminin güvertesinden alevler yükseliyordu. O hepimizi neşeye garkeden heyecanlı haliyle "adam yanıyor yaav" diye bağırdı. Aksanından Yunanlı olduğunu tahmin ettiğimiz kaptan bağırıyordu hala "port control port control cevap ver. Yanıyorum. Yardım edin". Nihayet liman kontroldan uyku mahmuru,davudi bir ses arap ağzıyla cevap verdi; "Burası liman kontro ne istiyorsun". "yanıyorum acele yardım edin". Arap: "mevkiini bildir". Yunanlı "ne mevkii be. Look at the window, look at the window" Mevkii bırak, kaldır başını pencereden bak. Göreceksin diyesiye birşeyler söylemeye çalışıyor. Arap anlamıyor. Kaptan yırtınıyor, arap mevkii soruyor, ve sonunda arap patlattı: "Bukra inşaallah". Yarın inşaallah demekmiş. "Ne yarını ulan gemi yanıyor" dedikçe "bukra inşaallah yanıtı geliyor.
Sonunda kaptanın dediğini anlayan biri peydahlandı. Aradan iki saat kadar geçmiş, gemi alev içinde... yedeğe alındı, diğer gemilerden uzklaştırıldı.
YAAA! BUKRA İNŞAALLAH... BUGÜN GİT YARIN GEL derler adama.
YANARSIN...KİMİN UMURUNDA.......

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa