9.8.09

Analar neler doğurur

Akkuyu nükleer santralına ilişkin konular tekrar gündemde. Ruslar inşaatı almak istiyorlarmış. Gazete haberlerine bakarken belleğime ilginç bir anı düştü. Hele anlatayım:

Akkuyu’da yapılması planlanan nükleer santralın kondense sistemleri, deniz suyu ile soğutulacak, ısınan su da denize iade edilecekti. Deniz Bilimler ve Teknolojisi enstitüsü olarak bu suyun olası etkileri üzerine çok detaylı çalışmalar yapmıştık. Devletimize 1982 yılında İngilizce çok mufassal bir rapor sunmuştuk.
Yıl 1980 . Başkanlığını yaptığım beş kişilik ekip olarak, iki yıldır çok yoğun çalışıyoruz. Ben de son derece iyi form tutmuşum. Yorulmak bilmiyorum ve birbirine komşu olan üç koyda sabah akşam, dala çıka sportif bir çalışma performansı sergiliyorum. Örneğin 15m. Derinliğe snorkel ile inip örnek topluyorum…
Birgün balıkçılıkla uğraşan bir arkadaş, demirinin denizde kaldığını bir türlü kurtaramadığını söyleyip yardım diledi. Nerede olduğunu sordum. Çamalanı koyunun şuralarında diye tarif etti… Avucumun içi gibi bildiğim yerler. 20, 25 metre derinlikte olmalı. Zaten balıkçı da 15, 16 kulaçta olduğunu söylüyor…
O gün öğleden sonra Çamalanı’nda çalışacağız. Balıkçının demirini buldum. Tam 22m. derinde. Demirin zinciri kayaya sıkışmış, zorlayınca da kopmuş…
Sonunda balıkçı arkadaş demirine kavuşmuştu. Hani felek adama eşeğini kaybettirir üzer, buldurur sevindirir derler ya. İşte öyle bir şey. Gariban balıkçı da sevinmişti…
Aradan yıllar geçti. Birgün öğrencim Prof.Dr. Şükran Cirik’le Akkuyu’da bir teknedeyiz. Tüpler yanımızda. Belli bir kesimde dalış yapacağız. Kayığın sahibi kürek çekiyor. Bir yandan da sorular soruyor. Sonunda tüplerle 20, 30m. lere dalacağız deyince. Şöyle küçümser bir eda ile güldü ve:
“Buraya 7-8 yıl önce Ege üniv.den Sumru hoca diye biri geldi. Denizde demirimiz kalmıştı. Adam tüp müp kullanmadan 60m. ye dalıp demiri kaptı geldi”. Demez mi. Şükran hemen atladı. Tam benim işte O Sumru hoca olduğumu söyliyecekti ki, ayağına basıp lafı ağzından aldım. “vay beee dedim. Analar neler doğuruyormuş”.
Birkaç yılda bizim hiç de küçümsenmiyecek bir derinlik olan 22m. 60m. Olmuştu. Elleme dedim Şükran’a. Bırak efsane olarak kalalım.
Bugünlerde 100m.lerin çok üzerindeyimdir herhalde!!!!!!!!

2 Yorum:

saat: 15.08.2009 17:48 , Anonymous Adsız dedi ki...

hocam yozgatta deniz olsa hangi balık yetişir.ve ya orada bir göl varufak oraya çıpra atsak yetişirmi

 
saat: 18.08.2009 20:59 , Blogger Prof. Dr. Sumru ÜNSAL dedi ki...

adsıza:
oradaa balina yetiştir.Tamam mı? akıllı çocugum.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa