24.8.08

nasihatlar

Gençlik yıllarımda, çinlilerin Tao, japonların Do dedikleri uzakdoğu felsefesinden baya etkilenmiştim. Türkçesi: yol demektir. Aşağıdaki uyarılarda tao izleri de görülebilir.

Dinle oğul bir çift sözüm var sana-Konuşursan has konuş - Bilmiyorsan konuşma...

Bilge kişi; değer vermez maddeye - Çok olanı iyi tart - Az olandan isteme...

Günler günü üzülsen çaresiz kalsan da - Sakın alma erdemini ayak altına - Dikkat et edindiğin övgüler yinelenmesin - Yinelenme yerine dikkat et yenilensin...

İyi belle; güç gösterisi olan yerde güçsüzlük vardır - Kötü olmak iyilikten kolaydır...

Ama adam, ama fikir, ama ide - Hiçbir şeyi zorla büyütme - Zorla büyütülen küçülür - Kesin buna yok çare...

Sağladıysan öldüğünde yok olmamayı - Bil ki garantiledin çok uzun yaşamayı...

Kaybın; Bencillik, nefret hırs ve gururundansa - Kaybet, daha da kaybet ne mutlu sana...

Kişi; yükseleceğine yücelmelidir - Çünkü yükselme utanca dönüşebilir...

Adım adım git oğul yolunda hedefine - Adım adım gidersen sağlık içre varırsın - Bir adımlık bellersen otuz adımlık yolu - Bil ki sonuç hüsrandır apışır da kalırsın

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa